Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
На виконання листа Вищого адміністративного суду України від 24 грудня 2015 року №3077/11-14/15 в Рожнятівському районному суді Івано-Франківської області проведено узагальнення практики застосування адміністративними судами Закону України «Про місцеві вибори» від 14 липня 2015 року №595-VIII.
Для висвітлення питання щодо розгляду справ, пов'язаних з місцевими виборами, використано дані статистичного звіту за формою 2-ВМ за період з 05 вересня 2015 по 15 листопада 2015 року.
Всього за узагальнений період на розгляді в суді перебувала одна справа. Так, 30 жовтня 2015 року до суду поступив адміністративний позов в якому позивач посилався на те, що за змістом ст. 47 Закону України «Про місцеві вибори» територіальна виборча комісія скасовує рішення про реєстрацію кандидата в депутати в одномандатному виборчому окрузі , кандидата на посаду сільського голови і, в разі порушення вимог ч.3-5 ст.35 Закону України «Про місцеві вибори» виключає його з виборчого списку в кандидати в депутати до районної ради. Тобто позивач оскаржував дії Суходільської територіальної виборчої комісії по реєстрації кандидата та бездіяльність Рожнятівської районної територіальної виборчої комісії, яка виразилася у не скасуванні такої реєстрації.
У звязку з порушенням Закону України «Про місцеві вибори» було порушено його право бути обраним сільським головою, так як жителі села Суходіл Рожнятівського району змушені були зробити свій вибір між трьома кандидатами.
Судом було встановлено, що останнім днем оприлюднення територіальною виборчою комісією відомостей про реєстрацію кандидатів на посаду сільського голови та кандидатів у депутати в одномандатних виборчих округах є 03 жовтня 2015 року.
Так, відповідно до ч. 4 ст. 179 КАС України, днем бездіяльності є останній день встановленого законом строку, в який мало бути вчинено дію або прийнято рішення. Таким чином, важливим елементом строків, передбачених ст. 179 КАС України, є момент їх початку, який визначається днем прийняття рішення, вчинення дії або допущення бездіяльності, а тому у виборчих спорах немає необхідності з'ясування обставин щодо дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод та інтересів.
Тобто, строк звернення до суду необхідно обчислювати з моменту допущення бездіяльності, а саме з 01 жовтня 2015 року, а не з дня, на який посилався позивач тобто - 25 жовтня 2015 року, як день голосування у який йому стало відомо про неправомірні дії та бездіяльність.
Таким чином, позивач звернувшись до суду із позовною заявою 30 жовтня 2015 року, пропустив передбачений ч. 6 ст. 172 КАС України пятиденний строк звернення до суду з адміністративним позовом про оскарження дій та бездіяльності виборчих комісій, який, відповідно до ч. 5 ст.179 КАС України не може бути поновлено.
У відповідності до ч.5 ст. 179 КАС України даний позов судом було залишено без розгляду. Ухвала в апеляційному порядку не оскаржувалась.