Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
На виконання розпорядження Голови Львівського апеляційного адміністративного суду №1-р від 14 січня 2016 року в Рожнятівському районному суді Івано-Франківської області складено аналітичну довідку за підсумками діяльності суду у 2015 році, як адміністративного суду.
Метою зазначеного аналізу є вивчення найбільш поширених помилок при застосуванні норм матеріального та процесуального права, що допускаються суддями при ухваленні судових рішень в адміністративних справах, аналіз причин скасування та зміни судових рішень у 2015 році, виявлення складних та спірних питань у судовій практиці і законодавстві, підготовка пропозицій для забезпечення правильного та однакового застосування суддями норм права у правозастосовчій діяльності суду.
Протягом 2015 року до суду надійшло 46 адміністративних позовних заяв, розглянуто – 55 справ, залишок – 7 справ.
Вивчення роботи суду по розгляду адміністративних справ дозволяє також отримати певні відомості про розвиток адміністративних правовідносин в суспільстві, певні проблемні тенденції в процесі здійснення владних повноважень або ж їх згладження.
Для цього доцільно виконати розподіл розглянутих судом адміністративних справ за категоріями на підставі предмету спору, представивши вказані дані у вигляді наступної таблиці:
Категорія адміністративних справ |
2015 рік |
Справи зі спорів з приводу забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема зі спорів щодо: (усього) |
9 |
Справи зі спорів з приводу забезпечення сталого розвитку населених пунктів та землекористування |
14 |
Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сфері праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та спорів у сфері публічної житлової політики |
24 |
Справи зі спорів з приводу забезпечення юстиції |
7 |
Справи зі спорів з відносин публічної служби |
1 |
|
|
Всього |
55 |
Всі адміністративні справи, що розглядалися судом у вказаний період, належать до категорії справ за спорами фізичних чи юридичних осіб із суб’єктом владних повноважень щодо оскарження його дій або бездіяльності, рішень (правових актів індивідуальної дії), (крім пов’язаних із виборчим процесом або процесом референдуму), з огляду на положення.
Результати розгляду адміністративних справ Рожнятівським районним судом Івано-Франківської області у 2015 році виглядають наступним чином:
Розглянуто адміністративних справ – 55, з них:
- з прийняттям постанови -45 справ;
- з задоволенням позову – 37;
- із закриттям провадження по справі – 2;
- із залишенням заяви без розгляду – 8;
- передано в інші суди – 0
За звітний період в апеляційному порядку було оскаржено 44 справи даної категорії, з яких 8 постанов скасовано.
Здійснений аналіз причин скасування Львівським апеляційним адміністративним судом судових рішень Рожнятівського районного суду дає підстави зробити висновки, що причинами такого скасування в більшості випадків є неповне з’ясування судом обставин, що мають значення для справи, неправильне застосування норм матеріального та процесуального права та неврахування положень ст.ст.99, 100 КАС України, щодо строків звернення до адміністративного суду.
Правила предметної підсудності Рожнятівським районним судом Івано-Франківської області не порушувались як і не було порушень норм матеріального права в контексті правових позицій, викладених у інформаційних листах Вищого адміністративного суду України та судових рішеннях Верховного суду України.
У ході проведення аналізу, щодо встановлення прикладів адміністративних справ, на які поширюються скорочені строки розгляду, не виявлено адміністративних справ, за результатами розгляду яких Рожнятівським районним судом Івано-Франківської області порушувались строки розгляду адміністративних справ на які поширюються скорочені строки розгляду (ст.ст. 181, 182, 183, 183-2, 183-3, 183-4, 183-5 КАС України).
Вивчивши практику Рожнятівського районного суду Івано-Франківської області по розгляду адміністративних справ у 2015 році, можна зробити висновок, що, з урахуванням неодноразових та досить істотних змін у адміністративному судочинстві, робота з розгляду адміністративних справ судом здійснювалася відповідно до закону, переважно у встановлені законом строки та відповідно до визначених процедур.